Konkurrens bland bröllopsmässorna.

Fredag kväll och jag sitter och googlar efter bröllopsmässor. Varför? För att jag noterade på pendeltåget imorse att det skulle vara en bröllopsmässa i Nacka Factory (Nacka Strandmässan) nu i helgen. Jag trodde bara att det skulle vara en bröllopsmässa den här helgen men google säger något helt annat.

Stockholm och januari månad. Så många bröllopsmässor kan det väl inte finnas i en och samma stad, under en och samma helg? Tydligen ryms minst två för Grand Hotel slåss mot Nacka Factory (Nacka Strandmässan) om att locka till sig bröllopssugna gäster.

Personligen så tror jag inte att en bröllopsmässa i dagsläget skulle tillföra mig och Mr Right något utan snarare tvärtom bidra till vill-ha-faktor och ångest - för vem får inte ångest av att se alla vackra klänningar, ringar och festlokaler i flera flera tusen kronors klassen? Ibland funderar jag på om det inte ligger något i det som fd kollegan sa halvt om halvt skämtsamt "Strunta i en dyrt bröllop och lägg pengarna på en fin klänning och en dyr ring istället och sen sticker ni utomlands å gifter er". Bröllop utomlands? Visst, fast jag gillar ändå tanken på ett traditionellt kyrkobröllop där både släkt och vänner får delta.

Om vi inte kommit längre i bröllopsplaneringen om ett år så tar jag och köper tre flygbiljetter till Vegas och så får mamma följa med som vittne ;)

För dig som till skillnad från mig vill gå på en bröllopsmässa så har du länkar till dom två mässorna här:
Grand Hotel och Nacka Strandsmässan.

Bild lånad från Google.se

Skriv en kommentar