M som i Missoni.

För ett tag sedan slängde jag och Mr Right ut våran håriga, vita IKEA (rya) matta. Mattan hade dragit på sig en del fläckar, fällde värre än mina tre katter gjorde tillsammans och var helt enkelt en enda stor hälsofara. Sedan den dagen då mattan åkte ut har lägenheten varit mattlös. Vardagsrummet har varit kalt (inte kallt) och mysfaktorn har krympt en aning.

Så för ett tag sedan började jag söka av alla möjliga inredningsbutiker online på jakt efter en ersättare. En mysig men funktionell (dvs inte hårande!) matta. Resultatet blev aningen misslyckat, mycket pga att mattor generellt inte gör sig särskilt bra på bild, då inredningsbutikerna i 90% av fallen valt att fotografera mattan ensam, rakt ovanifrån, vilket gör att mattan snarare ser ut som en tavla än en matta. Tips(!) till inredningsbutikerna är att istället för att lägga upp en intetsägande bild på mattan ta en bild av mattan i dess rätta miljö, tex med en soffa eller ett matsalsbord.

Anyway. Ingen matta funnen. I alla fall ingen inom rimligt pris. Jag fann i mitt sökande online en färgfull matta från Missoni (och ja det var bloggdrottningen Blondinbella som först fick mig att få upp ögonen för Missoni). 35 dyra tusenlappar och en färgfull, mönstrad matta är din. Humft.

Självklart kommer vi aldrig lägga 35 000 kronor på en matta men Missoni fick mig att få upp ögonen för lite färg. Hela våran lägenhet är som ni säkert vet vid det här laget, en aning blek. Bleka (vita) väggar och inte så mycket klatchiga färger. Så lite mer färg tänkte jag försöka föra in i vårat hem och eftersom jag gillar en röd tråd inom heminredning så tänkte jag tillsammans med Mr Right, försöka enas om en färg som ska få gå igenom hela lägenheten. Vi får väl se om vi lyckas... :)

Bild lånad från Google.se

Skriv en kommentar