Jag har lyckats odla något ätbart!

 
Jag är inte direkt tjejen med gröna fingrar, visst jag gillar växter och tycker att det hör ett hem till att ha olika gröna växter och blommor ståendes lite här och lite där, men någon botaniker, nej det är jag inte.
 
På jobbet fick jag alltid höra att min orkidé var så himla vacker och jag kan erkänna att jag var mer än nöjd då jag tog över stackarn efter syrran som dels hade varit på semester och dels kanske inte vattnat den riktigt som den krävde. Från halvdöd till hur mycket knoppar och blommor som helst. Tyvärr trivs den inte riktigt lika bra i köksfönstret här hemma och jag kan erkänna att det nog helt eller i alla fall delvis är mitt fel.
 
Något som däremot trivs här hemma, ute på terassen, är mina tre (egentligen är dom sex stycken, två i varje kruka) tomatplantor som jag odlat upp från frö. I början såg det mörkt ut. Min (fd) kollega Sofia rapporterade på jobbet att hon hade fått en tomat på en av sina tomatplantor och jag blev genast avundsjuk. Efter som jag tillbringat en månad i Stockholm smsade jag Mr Right och frågade hur mina plantor hade det och om det fanns någon tomat. Inte en enda tomat i sickte och Mr Right var till och med lite orolig för mina små plantor.
 
När jag förra fredagen kom hem till Karlstad och lägenheten så var nästan det första jag gjorde att gå ut på terassen och titta till tomatplantorna och vet ni vad jag fann? Tre små tomater! Säkert inte lika fina som Sofias tomat men ändå. Jag har lyckats odla något ätbart! :)
 
... sen kan man ju fråga sig om sex stycken tomatplantor bara ska generera tre tomater? Men men...

Skriv en kommentar