Ni kan vara lugna.

 
Jag vet att många av er tror att vi fått fnatt, att vi gått och blivit shoppoholics och att vi snart kommer hamna i lyxfällan men så är inte fallet. Vi har bara insett att när man flyttar ihop för första gången på riktigt, där vi båda två står skrivna på en och samma adress, så måste man införskaffa vissa saker. Det vi skaffat oss sedan flytten är en ny soffa som vi fick till bra pris (från EM möbler). Säljaren prutade tex själv ner nackstöden och då jag sa något i stil med "Det står 795 kr på prislappen" så sa han "Ja fast nu sa jag 700 kr så ni får dom för det" (styck). Sådant gillar jag! Det är även sådant som får mig att som kund vilja komma tillbaka.
 
Utöver soffan som vi köpte förra lördagen så har vi köpt sputnick som jag kallar den danska lampan. Och idag slog vi till på ett nytt, vitt soffbord (som ni kan se i inlägget nedan). That´s about it.
 
Visst IKEA 3 sits soffan skulle ha fungerat ett tag framöver men så fort man får besök av fler än två personer så har det varit sittplats-brist. Tex när svärföräldrarna var förbi så fick jag sitta på en köksstol då svärföräldrarna satt i soffan och Mr Right satt i fotöljen. Och visst, i och för sig köpte jag två likadana fotöljer som den vi redan har, av moster och morbror men en ny soffa kände vi att vi ville ha. IKEA soffan hade jag dessutom haft från hösten 2008 och IKEA i all ära men så rolig var den inte...

Skriv en kommentar