Trött (och jag älskar då folk är spontana)!


Jag och Mr Right satt igår kväll och drack en varsin öl på terassen då Mr Right´s telefon helt plötsligt ringde. Det var Mr Right´s bästa killkompis A och hans flickvän som undrade om vi skulle med ut en sväng. Jag var trött men blev samtidigt glad då Mr Right sa "Visst, vi måste bara få göra oss i ordning först så ni kan väl titta förbi på en kopp kaffe?". Medan jag gick in i badrummet och bättrade på sminket lite så kom A och N och vi slog oss ner på terassen alla fyra.

Våran terass är farlig. Härligt farlig. Från typ 22:30 till 00:30 satt vi på terassen och snackade skit, drack lite svalkande och njöt av brasan på bordet. Då nattklubbarna i Karlstad stänger 02 så var tiden knapp då vi väl kom ut på stan. Vi gick förbi de flesta ställena innan vi bestämde oss för att gå in på Guld apan - ett av få ställen jag inte innan besökt. Från Guld apan gick vi vidare in till Röda rummet där dom tog entré.

Jag har inget emot att betala entré men ska jag göra det ska det vara trångt och jävligt inne på stället då jag väl kommer in. Nu var det mest... jävligt. Jag och N bestämde oss för att vi skulle beställa öl åt killarna och ställde oss i baren. Jag stod precis framför kassan och öltappen - ett rätt strategiskt ställe att stå om du verkligen vill vara säker på att du får beställa snabbt. Jag hade fel. HELT fel. Till höger om mig i baren stod en kille som också försökte få beställa och bakom honom kom hans kompis som var extremt jobbig. Han stod liksom och tryckte sig fram till baren och försökte trycka bort mig från min plats varpå jag tryckte tillbaka ännu hårdare. Precis då jag trodde att han fattat vinken - dvs att han skulle låta mig stå där jag stod så känner jag en hand som kramar om mig runt höften. Jag tänker direkt att det är Mr Right som kommit upp bakom mig men då samma hand som nyss var på min höft kramar om min rumpa som bara en sluskig lantis utan något som helst vett och kunskap om vad tjejer tycker om, blir jag äcklad och känner mig kränkt. Mitt hjärta slår i 10 000 slag per minut då bartendern som ignorerat mig och N totalt tillslut låter oss beställa två öl var. Jag ville ha Heineken men istället korkade bartendern upp två Budweiser. Jag och N tittade på varandra och på bartendern och frågade vad det där var och han sa något i stil med "Det är den enda ölen jag har kall, vill ni ha något annat får ni gå dit ner". Med "dit ner" fick jag senare förklarat för mig var till en engelsk-inspirerad pub som låg vägg-i-vägg och på något sätt hängde samman med Röda rummet.

Vi tog den vattensmakande ölen och gick till killarna och då frågar jag Mr Right om han kramade om min rumpa varpå han bekräftar det jag misstänkt. Jag blir i alla fall lite glad över att Mr Right noterade det hela och sa till killen att låta mig vara. Kvällen hade kunnat bli helt förstörd för min del pga skammgreppet men jag valde att strunta i det och istället blev kvällen/natten till det bättre.
 
Vi stannade och dansade tills stället stängde vid 02 och då gick vi hemåt med ett kort stopp vid älven då A fått för sig att han ville ta ett nattdopp :) Vid 03 var vi tillbaka ute på terassen alla fyra och slog oss ner framför brasan igen. Vid 04 tog A och N en taxi hem och jag och Mr Right gick och la oss. Nöjda med dagen/kvällen/natten/morgonen.

Skriv en kommentar