En vecka i lägenheten

Igår var det en vecka sedan vi flyttade in i lägenheten och en hel del har hunnit hända sedan dess. Jag har jobbat fem dagar på nya jobbet och även om jag är långt ifrån helt upplärd så har jag ändå börjat förstå och koppla samman saker och ting. Tjänsten som jag kommer att tillträda i början av juli är något jag aldrig tidigare arbetat med så det blir massa nytt för mig att sätta mig in i och massor av information som ska in i min hjärna på nio dagar.

Förutom mina fem dagar på nya jobbet så har vi - eller rättare sagt, Mr Right, hunnit fixa en hel del i lägenheten under veckan. Efter ett besök på IKEA igår, där vi bland annat köpte två palmer och en tavellist, så är nu terassen helt färdig och det känns ruskigt skönt att ha ett rum mindre att fixa med. Igår lyckades vi även få upp tavellisten i köket och Mr Right´s 32" LCD-TV på väggen i sovrummet. Visserligen har vi hittills inte lyckats få någon bild på just den TV:n men ändå... :)

Bild 1 - Terassen är lite för stor för att rymmas på en bild. På terassen står det lilla café bord och de två stolar som vi hade på balkongen i Stockholm. På bilden finns även våran inflyttningspresent från Mr Right´s föräldrar, en utomhus kyl.

Igår kväll kom Mr Right´s vän K förbi med sin flickvän för att titta på lägenheten och ca en timme senare kom även Mr Right´s bror. Kvällen spenderades mestadels inomhus med musik och prat men vi satt även en kort stund på terassen innan det blev lite för kyligt. Jag fick veta jättemycket hur K´s tjej har det på sitt jobb och då det är inom samma område som mig så rätades en del frågetecken jag haft under veckan ut! :)

K, hans flickvän och Mr Right´s bror gick hem en stund efter midnatt och en timme senare gick vi och la oss. Trötta efter en intensiv första arbetsvecka.

Bild 2 - Direkt i anslutning till skjutdörren som går från vardagsrummet står en rottinggrupp från Plantagen som vi är mycket nöjda med. Prisvärd och väldigt bekväm! :)

Skriv en kommentar