Blått är flott.

Söndag och Mr Right lämnade för andra morgonen i rad mig ensam i sängen klockan nånting-innan-nollsex. Tidigt. Alldeles för tidigt för att vara en söndagmorgon. Medans Mr Right tjänar pengar ligger jag i sängen och funderar på att fixa frukost, kanske se ett avsnitt av "Arga snickarn" på Kanal 5 play och sedan göra mig i ordning inför dagens släktkalas. Det är alltid trevligt med släktkalas och nu var det ett rejält tag sedan vi sågs, i alla fall på pappas sida av släkten.

Solen skiner från en klarblå himmel och även om det inte är särskilt varmt ute så kanske jag ska kosta mig på att premiärinviga min marinblå-randiga klänning? Vi får se!

På tal om blått. Våran nya lägenhet, dit vi flyttar om exakt 11 dagar, är väldigt skandinavisk med en omysig känsla av hotell. Hallmöbeln som är fastbyggd känns hotell och likaså tvålkoppen inne i badrummet. Visserligen är det fräscht med hotellkänsla då det för mig står för nytt, fräsch och avkopplande men vi behöver ändå sätta våran Mr Right och Lilla A - touch på lägenheten. Lite färg vore trevligt, något som bryter av. När jag bodde ensam hade jag mycket vitt, ek, bruna och limegröna detaljer så frågan är om det är lättast att köra på det man har eller om det är dags att vidga vyerna och byta färg? Kanske till blått (turkost)?

Skriv en kommentar