Vi är helt slut.

Efter alla förberedelser, efter allt jobb och efter allt gående, springandes och uppvaktande så kändes det helt rättvist att vi idag vaknade helt slutkörda. Jag vaknade redan vid 07-nånting men drog mig i sängen innan jag gick upp ur sängen och började plocka undan efter gårdagens fest.
 
Lagom till det att Mr Right vaknade var det värsta borta och lägenheten någorlunda återställd. Efter frukosten tittade våran killkompis Daniel förbi då han checkat ut från sitt hotellrum och en stund senare kom mamma och pappa och lämnade nycklarna till gästlägenheten. Vi kokade kaffe och tog fram en av de två 15 bitars prinsesstårtorna som blivit över sedan dagen innan och fikade.
 
När mamma och pappa tittat på alla presenter och åkt hem så tittade även min killkompis Robban förbi och en knapp timme senare kom min tjejkompis Susanna och hennes kille, som även dom checkat ut från sina hotell. En stund senare fick vi Milou levererade till oss och jag, Susanna och hennes kille tog en promenad med Milou medan Mr Right, Robban och Daniel började fixa dagens lunch, hemmagjord pizza på delar av de rester som blivit över sedan kvällen innan. 
 
Robban, Susanna + kille åkte sedan hem med 15:30-tåget men Daniel som hade bil stannade till 19:30 innan han lämnade oss och då sjönk Mr Right och jag trötta ner i soffan framför Solsidan innan vi kröp till sängs och somnade.
 

Skriv en kommentar