Byta hårfärg?

Jag funderar på att byta hårfärg. Från mörkbrunt till... Ja vad kallas egentligen färgen på bilden ovan och under? Någon som vet? Är det ljusbrunt eller... mörkblont? Jag vill inte bli blond, bara lite... ljusare.

Vissa tycker säkert att denna fundering är helt idiotiskt dum eftersom jag får en snarlik hårfärg helt naturligt på sommaren, men jag vet inte om jag vill vänta så länge. Samtidigt och det som talar för att dom som tycker som det jag precis skrev, har rätt, är att jag tror att en färgning av håret skulle slita onödigt mycket på mitt redan, rätt slitna hår. Eller slitet och slitet, folk tänker nog inte på det men topparna börjar efter allt duschande, allt fönande och allt plattande, bli rätt slitna.

Och nej jag vill inte klippa mig. Jag vill spara ut varenda centimeter som går, så att jag lagom till semestern har underbart långt och förhoppningsvis någolunda tjockt svall. Axlarna är jag förbi, nu siktar jag på brösten! Frisyren högst upp är trot eller ej, en dröm! SÅ SKULLE JAG VILJA SE UT! kommer jag på mig själv med att tänka samtidigt som jag står med plattången i högsta hugg. Motsägelsefullt? Oh yes! Men vem vet, jag kanske låter plattången ligga framöver och istället framhäver mina naturliga lockar med... locktången? ;)

Skriv en kommentar