Det ser mörkt ut.

TV4s nyheter varnar för en klass 2 varning i Stockholmsområdet idag. Tydligen ska det blåsa stormvindar och spöregna, fast vad gör det då jag fortfarande är totalt sängliggandes men nu utökat med nysningar som kan göra vem som helst döv.

Då jag och Mr Right var och handlade i tisdags så plockade jag på mig ett storpack med toalettpapper och Mr Right skrattade och mobbade mig för mängden toalettpapper jag köpte. Skratta bäst som skratta sist tänker jag nu, här där jag ligger i sängen och enbart snytit upp en och en halv toalettrulle. Näsan dunkar och näsöppningen (vad heter det egentligen?) svider. Tacka vet jag den feta nattkrämen som jag lagt ett tjockt lager av i hela ansiktet.

Jag blir lite smådeppig då jag efter en 30 minuters dusch fortfarande har en näsa som rinner värre än Niagarafallen. Näsan i sig är inte jobbig men att jag fortfarande har ont i hela kroppen, är trött och orkeslös och Mr Right säger att jag har feber och ska vara hemma från jobbet även imorgon gör mig deppig. För är jag hemma imorgon så kommer jag med största sannorlikhet inte vara frisk nog att kunna delta på lördagens kalas :(

Men än ska jag inte ge upp, det är många timmar kvar på det här dygnet och jag har all medicin och framför allt, allt toalettpapper i världen...

Skriv en kommentar