Fyra bröllop men ingen begravning.

Någon mer än jag som tänker se TV4´s satsning "Fyra bröllop"? Programmet handlar helt enkelt om fyra brudar som går på varandras bröllop och poängsätter det. Vinnaren får en trevlig resa till något underbart ställe.

Första gången jag hörde trailern för programmet så tänkte jag direkt "Är inte det här lite som "Halv åtta hos mig", fast med temat bröllop?". Kanske är det de och inte mig emot! Vem vet, kanske finner man lite inspiration till sitt egna drömbröllop och på tal om drömbröllop och mitt (vårat) egna så känner jag att det är ett par saker jag måste förtydliga.

1) Jag och Mr Right ska gifta oss men inte förän vi bor ihop. Det är jobbigt nog (av saknad) att ha sin fästman nästan 30 mil bort, att ha sin make 30 mil bort vägrar jag helt enkelt! Det är därför ni inte får se en massa planer kring vårat egna bröllop och utskick av inbjudningskort, bokning av kyrka/festlokal/frisör/sminkös/eller vad det nu kan vara som man måste boka.

2) Bara för att jag visar upp klänningar i 20 000 kronors klassen innebär inte det att jag själv vill bära en sådan klänning på "den stora dagen". Inte heller att jag vill ha ett stort, påkostat bröllop. Jag är realist och inser mina (våra) begränsningar och min dröm vore att få ha bröllopsmottagningen och festen hos tex. hemma svärföräldrarna med utsikt över Klarälven.

3) Jag är ingen expert på bröllop, inte heller på planering av ett. Jag har ingen som helst aning om hur det är att vara gift, eller vägen dit, men jag skriver denna blogg för att mina nära och ack så kära, men även andra läsare, ska få tips och inspiration till sitt bröllop. Men bloggen handlar i första hand om mig (egoistiskt va?) och min vardag. Vad jag gör, vad jag tycker om och vad jag tycker om saker i största allmänhet.

4) Det vore kul att veta vilka det är som läser min blogg och gillar ni något, har ni en annan åsikt än mig eller en åsikt överhuvudtaget om något, så kommentera gärna mina inlägg. Det tycker jag bara gör bloggen mer levande :)

Som sista sak vill jag bara säga att jag tycker det är kul att jag har så många läsare som jag har och jag hoppas att ni får en underbar helg och en trevlig påsk! :)

Skriv en kommentar