Nya tag!

Efter lite drygt en veckas sjukdom tycker jag det är dags för en rivstart! Tyvärr blir det ingen spinning imorgon då jag dels fortfarande är rejält täppt i näsan (det bevisar i och för sig att nässprayen stoppar upp rinnsnuva!) och då jag är rädd att jag ska bli dålig igen om jag inte vilar tills ovanstående nästäppa (heter det så?) upphört och jag fått tillbaka FULL ORK!

Dock börjar jag rivstarten idag genom maten. På väg till jobbet berättade syrran att hon börjat äta så oförskämd god GI-mat och då tyvärr mycket av den GI-maten som jag äter till lunch till vardags är kall så höjde jag ett ögonbryn (eller snarare lyssnade lite extra). Syrran hade köpt GI-kokboken "6 kg på 6 veckor" (som min kollega som också börjat med GI har) och hon äääälskar maten som är i den så idag på lunchen tyckte jag att jag kunde unna mig och Mr Right den för ytterligare lite matinspiration. Jag vet redan nu att det kommer vara väl investerade 169 kronor :)

Så redan nu ikväll blir det till att laga en GI-middag ur nya kokboken som även den ska upp på snygg-hyllan :)

Bild lånad från Google.se

Skriv en kommentar