Påsk och stress.

Ny vecka om än lite kortare än normalt. Tre dagar och ett par timmar sen sätter jag mig i Saaben och åker tillbaka till Karlstad och Mr Right. Men bara för att det är kort arbetsvecka så innebär inte det att de inte finns å göra, åh nej, jag har massor att göra på jobbet men skamm den som ger sig, även jag ska nog få njuta av påskledigheten till slut...

Hur ska ni fira påsk? Jag och Mr Right är fast beslutna att vi ska göra så lite som möjligt, ta dagarna som dom kommer och bara ha det bra. Jag tänkte även försöka hinna med ett par varv runt den närliggande "travbanan". Egentligen är spåret till för hästgården som tränar sina travhästar runt en slinga som är oval men jag tycker att den mjuka terrängen är perfekt för lite jogging så fredag, lördag och söndag tänkte jag ta med mig Mr Right ut i spåret.

Sprang första gången ute igår som en bestraffning till mig själv då jag kom hem från Karlstad så pass sent att jag missade gårdagens bodypump. Ett varv runt Möllebadet (en närliggande sjö) var det jag orkade sen var jag totalt slut. Kasst, men jag antar att jag borde vara nöjd eftersom jag nyss varit vrålförkyld och fortfarande inte är helt hundra. Eftersom jag bara orkade springa ett varv så gick jag ett extra varv runt elljusspåret innan jag vände av hemåt.

Imorgon tänker jag springa igen, fast vi får se om det blir ute eller kanske inomhus på löpbandet hos mamma och pappa.

Skriv en kommentar