Premiär grilla!

Imorgon ska jag premiär grilla. Det är inte det första grillade jag äter i år, men det är första gången jag använder min lilla svarta för-någon-månad-sedan inköpta klotgrill. Grillen ser precis ut som en vanlig klotgrill fast i miniformat.

Alla som vill få vara med å grilla men än så länge är det bara (det är i och för sig inte så bara) jag, Mr Right och Daniel som blivit en gemensam vän :) Robban är bjuden så vi får väl se om även han kanske dyker upp. Syrran drar till Skåne så hon kunde inte medverka - synd.

Ska man grilla krävs det vissa förberedelser så redan idag ska jag handla kol, tändvätska, något gott kött som jag tänkte lägga i egengjord marinad, schortizo korvar, majskolvar, alla ingredienserna som behövs till en tzatziki och så tänkte jag göra en stor god sallad innehållandes bland annat mozzarella, avokado och olika sorters tomater. Låter det gott? Vill du joina? :)

Skriv en kommentar