Storhandlat på apoteket.

Jag besökte apoteket igår. Mr Right körde mig dit och samtidigt passade vi på att handla lite mat och nödvändigheter. Förmodligen tog jag lite väl lång tid på mig inne i butiken för rätt som det var så stod en ur apotekspersonalen bredvid mig och frågade om jag behövde hjälp med något. "Bli av med min förkylning" tänkte jag men svarade istället "Näe, eller... har ni något mer som lindrar en förkylning?" samtidigt som jag höll upp det jag hittills lyckats samla på mig från FÖRKYLNINGs hyllan.

Kvinnan log mot mig och svarade "Tyvärr inte" så jag begav mig till kassan. Då hon stod och packade ner det jag köpt i en påse. Strepsils med mintsmak, Esberitox, Senega, Ibumetin och Kan-Jang så kom hon på att det enda jag saknade var nässpray, men det svarade jag att det hade jag två upplagor av hemma. "Bra" sa hon och log ännu en gång.

Om jag tar nio Esberitox tabletter om dagen, två huttar Kan-Jang och använder nässprayen så fort näsan korkar igen så borde jag väl vara så pass bra att jag kan gå och arbeta på fredag? Tror ni inte? För jag tror inte att jag har någon feber, fast i och för sig är det nog rätt svårt å säga med tanke på att jag tar ibumetin mot led- och huvudvärken. Fast eftersom huvudvärken förmodligen beror på att jag innan varit täppt i näsan så borde huvudvärken släppa snart och då kanske jag kan strunta i ibumetinen och på så sätt få veta om jag har feber eller ej.

Urlöjligt att man efter att ha varit hemma en vecka (en vecka för min del infaller på fredag) ska behöva släpa sig till vårdcentralen för att få ett läkarintyg som talar om för arbetsgivaren att man är sjuk. Vem som helst som ringer eller för den delen träffar mig, hör och ser att jag är vrååålförkyld eller har influensan. Dessutom vet jag att det där läkarintyget enbart hamnar i en pärm inne på mitt rum och att ingen någonsin kommer bry sig om att titta på det, men ändå ska man tvingas fixa det. Ja ja.

Måtte detta vända snart för jag är både uttråkad och rastlös, fast kroppen inte orkar någonting :(

Skriv en kommentar