Det som göms i snö kommer upp i tö...

I tisdags då flytten gick försvann en sak som jag behövde inför morgondagens jobbstart och sedan dess har jag och Mr Right letat ö v e r a l l t efter denna sak. Igår, efter att ha kommit hem från m&p där vi blivit bjudna på grillat, tog jag ett sista ryck i försöket att finna den försvunna saken och efter att ha vänt upp och ner på nästan hela lägenheten så gav jag för en sekund upp.

Sekunden därpå frågade jag Mr Right om vi inte kunde gå till gamla lägenheten och rätt som det var, var vi där och rotade runt i mörkret med en ficklampa (såg inte alls misstänksamt ut utifrån) och rätt som det var så fann jag det jag sedan i tisdags letat efter. Vilken lättnad!

Väl hemma igen firade vi "fyndet" på balkongen med ett varsitt glas rött.

Skriv en kommentar