Herregud!

Jag hinner inte med mitt liv och det blir extra påtagligt då jag nyss loggade in här för att finna att jag varit borta från bloggen i 5 dagar, men att dessa 5 dagar känns som max 2. Med vetskapen om att 5 dagar känns som 2 inser jag att jag inte hinner med det som vi i folkmun kallar för att leva.

Jag andas, alltså lever jag. Jag arbetar, alltså producerar jag något. Jag tillbringar minst 9 timmar om dagen på mitt arbete, ibland till och med lite mer. När jag sedan kommer hem från arbetet tar jag hand om det som måste plockas upp och placeras ut på rätt plats i lägenheten och någonstans mellan att arbeta, att packa upp alla saker (hur kunde jag samla på mig så mycket saker?!) och att hitta rätt plats, rätt läge, för dessa saker tappade jag bort mitt liv.

Så vad vill jag då göra istället för att packa upp saker och placera ut dessa saker i lägenheten? Jo jag vill umgås med mina underbara vänner. Jag vill strosa runt på stan. Jag vill läsa en bra bok under min nu monterade sänglampa. Jag vill gå promenader längs sjön och jag vill ligga på rygg i soffan och göra absolut i n g e n t i n g .

Och just absolut ingenting tänker jag göra nu.

Skriv en kommentar