Hur tänkte vi? (Kaos!)

I söndags kom vi hem från Karlstad och direkt satte vi igång och måla om sovrummet i nya lägenheten. I måndags fortsatte vi samtidigt som jag packade ner mitt pick och pack. Allt gick i en rasande fart och ambitionerna var s t o r a . I tisdags eftermiddag (efter att ha spenderat nästan hela dagen i Nynäshamn med Mr Right´s vän K som var på besök från Karlstad) gick (hör och häpna!) flyttlasset.

Jag vet inte riktigt hur vi tänkte då vi åkte till Statoil och tog den största släpvagnen dom hade (en 11 kubiks). Jag var inte ens helt färdig med packandet men ut skulle det så sagt å gjort. Mr Right och K började bära ut dom största möblerna medan jag i en turbofart försökte hinna ikapp med det sista som skulle ner i flyttkartongerna och plastsäckarna. När Daniel slutade jobba vid 16 så tittade han förbi och avlöste K som då åkte till sitt hotell i stan.

19:30 på kvällen var släpvagnen tillbaka lämnad (hela flytten gick på 3,5 timme) och nya lägenheten liknade mest ett bombnedslag. Grabbarna var förståeligt nog hungriga efter allt bärande av både flyttkartonger, en 160 cm bred madrass, sänggavlarna och min bastanta 75 kg´s TV-bänk så vi åkte till en av dom närliggandes pizzeriorna där jag fick mig en välförtjänt räksallad innan vi återvände hem till lägenheten för att försöka montera ihop sängen - vi skulle ju sova första natten i lägenheten samma kväll.

Allt gick galant och vi sov som stocken!

Skriv en kommentar