Jag stillar träningsångesten med faktum.

I samband med att jobbet och vardagen börjar igen infinner sig alltid en och samma sak, vardags- och träningsångesten. Ångest över att försöka pussla ihop ett arbete med fritid med träning. Dvs arbetstiderna (som i och för sig är rätt flexibla) bestämmer vilket träningspass som jag kan gå på och dom i sin tur bestämmer hur mycket jag och Mr Right ses på kvällen.

Utan att ha tittat på gymmets träningschemat för hösten så hade jag som plan att fortsätta som jag gjort på våren, dvs spinning på tisdagar, body pump på torsdagar och söndagar. Sen hade jag av någon orsak fått för mig att dom (gymmet) hade box på onsdagar och detta har jag lyckats övertala Mr Right att han och jag ska gå på. Men så häromdagen så var jag inne och tittade på höstens schema och inser att boxen och spinningen är båda två på tisdagar, direkt efter varandra. Jag testade att köra dessa två i kombination men efter 45 minuters hård spinning är man rätt trött och boxpasset visade sig då vara på 75 minuter vilket tog musten ur hela mig!

Hur som helst så får jag försöka pussla ihop passen för boxen ska jag och Mr Right testa tillsammans :)

När jag senast igår, på jobbet, fick lite ångest över att jag inte varit på gymmet på snart evigheter (känns det i alla fall som) så stillade jag snabbt dessa tankar med det faktum att vi, jag, Mr Right och Daniel, hållt på att genomföra den här flytten i drygt en vecka. Det har varit massa spring i trappor (ben- och konditionsträning), massa tunga och lätta lyft (styrketräning) och varje kväll har jag gått till sängs med en aning träningsvärk. Det måste väl ändå betyda något? ;)

Hur som helst, från och med torsdag i veckan som kommer så blir det mjukstart med body pump. Känns skönt och efterlängtat! :)

Skriv en kommentar