Mjukstart.

Uppkrupen i soffan känner jag mig nöjd med dagen.

Första dagen efter semestern. Första dagen på nya jobbet, med en hel del nya kollegor och nya arbetssysslor. Första vardagen utan Mr Right, i våran lägenhet. Dessutom kom det regn idag vilket gjorde att det blev ännu lättare att sitta instängd på jobbet till 18:30. Visst saknar jag semestern, ledigheten och att kunna göra vad jag (vi) vill, när jag (vi) vill. Men ändå känns det mer än OKEJ att vara tillbaka på jobbet, tillbaka i vardagen, med vardagslunket.

Dagen började med ett snabbt besök på Huddinge sjukhus. Mamma var med som sällskap vilket gladde mig rejält då jag och Huddinge sjukhus är allt annat än vänner. Vid ca 10:30 var jag på jobbet och trodde först att jag skulle få en mjukstart då syrran meddelade att det enbart låg ca 7 fakturor i hennes inkorg. Skönt(!) tyckte vi och började styra upp lite ordning och reda i, för fyra dagar, vårat gemensamma arbetsrum. När jag en stund senare fick för mig att logga in på min mail som stått orörd i 4 veckor så insåg jag snabbt att fakturorna förmodligen låg hos mig.

När jag efter lunch lyckades logga in i ekonomiprogrammet (efter att ha fått bett om mitt lösenord som jag under min semester tycks glömt bort?) så kom smällen... 151 oöppnade fakturor. BAM! Det var den mjukstarten. Bara att sätta igång och skriva ut allihopa och börja försöka gå igenom dom. Då vi, som sagt var, 18:30 gick hem, återstod bara 25 knasiga fakturor och jag var mer än nöjd med min första arbetsdag efter semestern.

Det lär inte bli svårt att somna ikväll ;)

Skriv en kommentar