När något slutar, tar något annat vid.

Tänk att snart är första arbetsveckan på nya jobbet förbi - vad snabbt det har gått och vad mycket information jag har blivit matad hjärnan med! Igår blev jag avtackade av gamla jobbet, halv tre skulle jag och en annan kollega som också slutat möta gamla kollegorna i gamla pentryt. När jag halv tre kom till pentryt så var det betydligt fler människor där än bara dom närmaste kollegorna och jag förundrades över att så många, externa kollegor (utanför husets väggar) ville vara med och "fira".

Vi åt tårta och sörplade kaffe och alla frågade samma sak, "Hur känns det att byta jobb? Vad ska du göra där?".  Mitt i allt prat så ställde sig chefen upp och höll ett kort tal samtidigt som han överlämnade en av dom vackraste blombuketterna jag någonsin har sett. Sedan fortsatte fikat och pratet ett tag till, tills min närmsta och absoluta favorit kollega ställde sig upp med ett halvstort kuvert i handen. Även hon höll ett kort tal innan hon överlämnade kuvertet. Kuvertet visade sig innehålla ett presentkort på ZETAS som är en handelsträdgård utanför Stockholm. Enligt dom som varit där är butiken Rolls-royce av alla handelsträdgårdar och dom har dessutom så mycket mer än bara växter så jag ser verkligen fram emot ett besök i vår! :)

Som att inte allt detta vore nog så räckte min gamla chef över en bärkasse fylld med smått och gott. I kassen var det följande; en vit bricka med romantiskt målade rosor på, en smal avlång påse som jag tror är gjord för att ha tex en flaska vin i(?), salladsbestick i trä, två smörknivar (även dom gjorda i trä), en liten söt skål av glas, ett stelt armband i silver, två olika sorters kakor och ett handgjort kort där det står väldigt fina och rörande saker. Alla sakerna i bärkassen var gjorda av gamla chefens enhets brukare och allt var gjort för hand med största möjliga omsorg.

När jag ett par timmar senare kom ner till mitt nya jobb var det dags att gå hem men eftersom jag inte hade räknat med så mycket presenter så fick jag be mamma komma och hämta mig :)

Väl hemma på soffan kände jag mig väldigt rörd av den fina avtackningen!

Skriv en kommentar