Svenska kräftor = kräftskiva.

I helgen som precis varit åkte jag och Mr Right ännu en gång till Karlstad för att ha kräftskiva med Mr Right´s familj.

Fredagkväll orkade vi inte några störra utsvägningar då både jag och Mr Right hade arbetat hela dagen och dessutom kört dom 30 milen som det är till Karlstad. Istället umgicks vi med Mr Rights föräldrar på deras baksida tills solen gått ner och en bra stund efter det. Vi riktigt njöt av den tropiska värmen och då vi vaknade på lördagen verkade det fina vädret hålla i sig. Lagom till att jag ätit frukost och satt mig i bilen för att åka och hämta upp syrran så började det regna. Lördagens första stopp blev på Bergviks köpcentrum där syrran åt frukost innan vi snabbt gick igenom köpcentrumet för att sedan åka vidare till IKEA. På IKEA fick jag tag i gardinstänger coh syrran köpte lite smått och gott. Efter IKEA åkte vi vidare till ICA Maxi så att syrran skulle få handla upp sig på lite (billig) mat och efter ICA Maxi tog vi en liten omväg förbi Rusta och WILLY:S innan vi landade i syrrans lilla studentrum.

Syrran visade prov på stora student-kok-konster i form av burksås och pasta och när maten var i magen hjälpte hon mig att färga mitt hår så nu är jag redo för hösten :)

Vid 17-tiden kom jag åter hem till svärföräldrarna och vid 19-nånting började vi våran kräftskiva! Vi åt svenska färska kräftor, lite räkor och pratade till midnatt då det började bli lite för svalt för att sitta ute.

Skriv en kommentar