Gemensam frukost på en vardag.

Mörkret gör mig trött. Det märks att jag behöver lite ljus och att snön som i normala fall brukar ligga utanför fönstret såhär års saknas. Trots min obotliga trötthet vakande jag automatiskt imorse 05:00 för att knappt 15 minuter senare kliva upp ur sängen och gå ut i köket och fixa gemensam frukost till mig och Mr Right. Inget avancerat 05:15 på morgonen men i alla fall lite tomtegröt med kanel och socker och kaffe. Svart för Mr Right´s del och med mjölk till mig.

När Mr Right ca 25 minuter senare satte av mot jobbet såg jag ingen mening med att krypa ner i sängen igen så jag startade jobbdatorn och började dagens arbetspass. Just nu har jag dagens första pause men snart ska jag sätta igång igen.

Ikväll ska Mr Right och jag till Tabbouli på Söder och äta en 16 rätters avsmakningsmeny för att fira att det imorgon är ett års sedan vi förlovade oss! Orsaken till att vi firar det ikväll och inte imorgon är att vi är bortbjudna till mina föräldrar imorgon på glöggparty. Det ska bli så himla mysigt och gott att få gå ut och äta med Mr Right ikväll. Jag längtar!

Skriv en kommentar