Jag är igång. Nu har jag mitt årskort!

Det gäller bara att bestämma sig. Allt handlar om det. Att ha ett jävla anamma och att tro på sig själv. Att man kan och framför allt, att man vill lyckas.

Jag bestämde mig i tisdags. Då gick jag till gymmet och köpte mig ett årskort till kraftigt rabatterat pris (tack vare jobbets förmåner). Så för 2990 kronor kommer jag nu kunna träna hur mycket jag vill, vad jag vill, i ett år framöver. Dessutom får jag 1500 kronor i friskvårdsbidrag av jobbet så helt plötsligt blev årskortet ännu billigare vilket inte gjorde direkt saken sämre ;)

Mamma och jag tränar ju som allmänt känt body pump på torsdagar och söndagar men i tisdags provade vi på att boxas tillsammans och det var en upplevelse! Första gången i mitt liv som jag fick puckla på mamma och hon gav igen ska ni veta! :)

60 minuters boxning som började med en uppvärmning utan dess like. Herregud vad Monika kan köra med en och jisses vad skönt ont jag hade i magen både i onsdags, torsdags och fredags. Mamma tyckte dock att tiden för passet inte passade henne och det förstår jag. Passet börjar 18:00 och då gäller det att man har fått lite mat i magen annars hungrar man ihjäl. Jag slutar 16:30 på dagarna så jag hinner hem och få i mig middag innan men mamma slutar 17:00 och då passar det inte riktigt.

Så redan efter tisdagens pass började jag övertala Mr Right att han och jag ska boxas på tisdagarna. Jag måste ha med mig en boxningskamrat annars tvingas jag möta Monika (instruktören) och det vill jag inte :)

Vi får väl se om jag lyckas, Mr Right har i alla fall lovat mig att vi ska till gymmet på tisdag och provträna lite kondition och styrka ihop. SÅ KUL! :)

Skriv en kommentar