Önskar du vore här.

Helgen är inte lika intensiv som den brukar vara, istället går den i lugnet och ensamhetens tecken.

Igår efter jobbet, vid 15-tiden åkte jag och sju kollegor in till Söder och körde en afterwork. Vi hamnade efter lite om och men på Högbergs där vi fick oss en varsin dryck i handen och pratade bort ett par timmar. Mycket trevligt och väldigt skönt att det inte blev så sent.

När jag kom hem var lägenheten tom då Mr Right hade åkt till Karlstad för en julklappsjakt helg med sin bror. Själv kröp jag upp i soffan och hamnade så småningom framför filmen "Bröllopsprovet" som jag hann se ungefär en kvart av innan jag bestämde mig för att lämna soffan för sängen och TV:n där. Självklart somnade jag mycket snabbt inpå och vaknade sedan vid 01-nånting av att jag låg fullt påklädd i sängen och var törstig. Reste mig upp och stängde av TV:n innan jag gick ut till köket och drack lite vatten, sen kröp jag ner i sängen igen.

Vid 08 imorse vaknade jag inte helt utvilad men orolig att jag skulle försova mig då jag och mamma kommit överens om att åka in till stan för en egen julklappsjakt vid 10. Åt frukost i min ensamhet och tog sedan en dusch innan mamma kom och hämtade upp mig. Väl inne i stan var vi väldigt effektiva. Jag fick tag i en julklapp till syrran, en till Mr Right och en till pappa (som jag och syrran ska dela på). Trötta på stan, blåsten och shopping vände jag och mamma av hem till dom för lite lunch innan vi åkte till det lokala centrumet där jag köpte en ny deodorant och ansiktskräm.

Nu sitter jag uppkrupen i soffan och väntar på att "Så mycket bättre" ska börja på TV4. Har inte sett ett enda avsnitt av den här säsongen och inte särskilt många av förra säsongen heller men tänkte ge det en chans nu när jag är ensam. Att det dessutom är sysslingens flickvän som är kvällens värd gör inte saken direkt mer ointressant. Önskar bara att Mr Right var här... ♥

Skriv en kommentar