Det är en viss skillnad.

Två dygn har snart passerat sedan jag senast såg Mr Right och jag märker av ensamheten mer och mer. Visst, helt ensam är jag inte. Jag tillbringar ju största delen av dygnets 24 timmar på jobbet med kollegorna eller hemma, i sängen med att sova. Den största skillnaden är förstås att lägenheten känns och är mycket tystare än då Mr Right fanns här. Men det är även inte lika inspirerande att laga en god middag då det enbart är jag själv som ska avnjuta den. Matkonsterna svävar inte iväg lika långt som innan, men jag försöker att hålla mig strikt till GI-menyn.

En annan märkbar skillnad är temperaturen hemma. Då Mr Right bodde hos mig hade vi stadiga 22-23,5 grader inne men nu när jag sneglar på min digitala termometer så visar det knappa 19,6 grader. Det stämmer att en kropp alstrar värme och energi, men att det var så stor skillnad mellan att vara en eller att vara två, trodde jag inte det var. Tur att jag är ett stort fan av mys och mer än gärna tänder massa levande ljus, kokar té och sveper in mig i en filt, uppkrupen i soffan :)

Skriv en kommentar