:(

Min dator har börjat ge upp. Än andas den och det är egentligen inte i processorn som problemet ligger utan i skärmen. En kunnig påstod att felet, som består av att skärmen leker disco och skiftar mellan bild och "vitt", beror på att jag öppnat och stängt datorn för mycket. Min dator är en SAMSUNG vit Mini-PC av laptop version, är inte den till för att öppna och stänga?! Men visst, jag har haft datorn i snart två(?) år, så det är klart att den ska börja ge upp nu.

Är det inte märkligt hur länge elektronikprylar håller nu, i jämförelse med förr i tiden? Jag minns då jag flyttade in i min första lägenhet, där i köket stod ett kylskåp som var äldre än mig. Ett väl fungerande kylskåp som jag ändå, med pappas hjälp, bytte ut mot ett nytt superflashigt rostfritt bara för att det kunde gå sönder. Förmodligen hade det inte gått sönder under den tiden jag bodde i lägenheten. För gamla elektronikprylar gick (går) aldrig sönder, dom får man tillslut kasta, för att kunna byta ut dom.

Fast jag inte vill ha en ny dator, så inser jag att min med tiden kommer bli värre. Just nu flimrar skärmen mest i olika vinklar men så småningom kommer den säkert börja flimra mer. Så då är frågan, vad ska man ha, då datorn väl bestämmer sig för att ge upp? PC i all ära, men känslan i magen säger ändå att en Mac vore trevligt. Kanske en Macbook PRO? Vad tror ni kunniga?

1 kommentarer

  1. Tommy
    2011-02-10 kl 07:33:21
    Hej Vännen



    mitt enda råd här är att göra backupper regelbundet nu för när skärmen väl bestämmer sig för att ge helt upp, så blir det svårt att rädda det som finns på datorn, i varje fall utan att plocka ut hårddisken och plugga in den i något annat, eller att koppla laptopen till en extern skärm.

    ta väl hand om dig vännen:)

Skriv en kommentar