Frukostvanor.

Igår var jag och Mr Right och handlade mat på City Gross, en butik som helt klart varit underskattad av mig tidigare men som nu visat sig vara en av de absolut fräschaste matbutikerna i min "närhet". City gross frukt- och grönsaksdisk är helt klart fräschare än bland annat ICA Maxi men framför allt är City gross styrka köttdisken där dom alltid har färskt och i-butiken-styckat-kött!

Gårdagens inköp bestod mest av grönsaker men även lite nya frukostprodukter. Eftersom jag kör GI så har min frukost hittills bestått av mest hårt bröd med något GI-korrekt pålägg och en kopp té. Jag har funderat på havregrynsgröt med lättmjölk som är helt GI-korrekt men fann igår ytterligare ett alternativ. För att det ska bli helt GI-korrekt så ska jag egentligen välja lättyoghurt av naturell smak men då denna laktosfria yoghurt hade så låg fetthalt så ansåg jag mig värd den. Till yoghurten tänker jag äta en osötad müsli :)

Vad äter du till frukost?

Skriv en kommentar