Hemläxa.

Äntligen hemkommen, sådär lagom graciöst nerfallen i soffan med laptopen i knät. Dagens första kursdag tog verkligen musten ur mig. Hela dagen har kort och gott bestått av lagar och regler. Mest massa lagar. Offentlighetslagen, Tryckförordningslagen osv osv osv. Det tar aldrig stopp och vi har inte ens hunnit 2/4 av kursen.

Men visst är det intressant, förmiddagen i synnerhet var spännande och intressant, medans eftermiddagen kändes långsam och utdragen. Kanske spelade dagens mastiga lunch på Nalen in. Jag som kör GI är inte van att få en bit av en gris, glacerad i något sött serverad med en gigantisk skogshuggar potion potatiskaka. Dessutom fick jag en hemläxa att göra tills imorgon! Jag vet inte när det skedde senast att jag fick en hemläxa :)

Jag misstänker att stora delar av den trötthet jag känner nu, när jag kommit hem beror på alla intryck jag fått idag kombinerat med all information som korv-stoppats in i mig. Sen är jag inte van att behöva passa en buss som ska passa ett pendeltåg som ska passa en tunnelbana som ska leda mig till en rask promenad för att tillslut vara på plats. Det är dagar som denna som jag inser hur lyckligt lottad jag är som bara har 20-25 minuters promenad till jobbet vintertid (sommartid går det snabbare att gå).

Att åka kommunalt kändes mycket MYCKET jobbigare än det någonsin gjort tidigare. Jag vet inte om det berodde på att det är vinter och att jag är rädd att alla kommunala färdmedel ska strula pga snön och kylan eller det faktum att jag inte är van vid att ha så många främmande människor praktiskt taget i knät på mig.

Resten av kvällen kommer gå i lugnets tecken, jag har ju trotts allt 10 sidor med lagar att läsa igenom...