Jag är en köttätare!

Aldrig förr har hungern känts så påtaglig som idag och då åt jag både en stadig GI-frukost, var med på förmiddagsfikan på jobbet (visserligen bestod fikan bara av en kopp kaffe och trevligt sällskap, men ändå) och åt en matig soppa till lunch.

Jag vet inte vad det är med mig men jag stämmer inte alls in i påståendet att måndagar är värsta dagen på veckan för mina måndagar brukar inte vara så tokiga. Måndagar för mig är en ny start på en ny vecka, med nya förutsättningar och möjligheter. Kanske till och med något äventyr, även om det inte behöver bli eller vara så särskilt stort. Måndagar är även den dagen då jag och Mr Right sammanställer veckans blivande frukost-lunch-och-middags planer, det är då det avgörs vad vi kommer stoppa i oss.

Efter alla GI-riktiga sallader med parmaskinka eller rostbiff så känner jag för lite varm mat och största suget har jag efter en rejäl köttbit. En bit kött att få sätta tänderna i. Det är absolut inget fel på parmaskinkan eller rostbiffen som får det att vattnas i munnen, men det ger inte det tuggmotstånd som jag och mina tänder vill ha just nu. Så ikväll får det bli en rejäl köttbit tillsammans med en god sallad - mums!

Förresten hittade jag en rolig blogg härom dagen som jag tänkte tipsa er som är nyfikna på GI om. Det visade sig att Klara som ligger bakom GI-kokboken som jag har ståendes hemma även har en blogg. Låt mig härmed presentera Klaras hälso-blogg. Dock blev jag lite besviken då jag såg att Klara övergått från GI till LCHF, som är en "diet" som går ut på att man ska äta och få i sig massa fett. Men om du bläddrar lite längre ner i bloggen så finner du en hel del GI-recept :)

Skriv en kommentar