Jag är tillbaka, nu kör vi!


Bild lånad från Google.se


Idag var första gången sedan min rygg blev inflammerad som jag ställde mig i bodypump salen. Jag har ju kört spinning under tiden jag låtit ryggen läka, men det är ändå inte riktigt samma sak. Då arbetar ju främst benen och det är konditionshöjande. Bodypump är mer muskelträning och ansträngande på ett helt annat sätt.

Jag fegade till en början. Först gick jag och hämtade basvikterna. De vikter jag i vanliga fall kör till uppvärmningen och armar, axlar och rygg. Dessa vikter hade jag tänkt köra hela passet igenom med, eftersom det är ett par veckor sedan jag senast närvarade på bodypumpen, men efter att ha sett mammas viktberg på platsen framför öka så blev jag sporrad. Så sagt å gjort, jag gick och hämtade ett par vikter till.

Det är skrämmande hur mycket muskelstyrka jag tappat på bara dessa veckor. Till och med uppvärmningsvikten, där jag idag totalt hamnade på minus 2,5 kg mot i vanliga fall kändes jobbigt. Då det sedan var dags för benen så kände jag mig väl uppvärmd trotts att jag inte kört någon annan uppvärmning innan själva passet. Minus 2,5 kg även där. Skandal! På resten av kroppen höll jag dock min standardvikt. Visst jag la inte på någon vikt utöver min standardvikt men jag minskade inte heller. På torsdag blir det nästa bodypump pass, men redan imorgon ska jag spinna!

Jag funderar på att lägga upp ett träningsschema här i bloggen för att sporra mig själv, men även för att se om det finns intresse för att tillsammans sätta upp mål och försöka nå dom? Vad är ett rimligt mål? Vad är rimligt för mig? Hur många kilo kan jag tappa?

Vad säger ni, är ni med mig?  

Skriv en kommentar