Livets ord och kurs.

Så var den kortaste arbetsveckan hittills på kontoret förbi. Imorgon och resten av veckan är jag på kurs inne i stan. 08:30 till 16:30 tisdag till fredag. Inte illa, inte alls faktiskt men visst måste jag erkänna att jag känner mig bortskämd som har gångavstånd till jobbet och slipper åka kommunalt. Nu skulle jag, om jag ville, kunna gå upp en halvtimme innan jag måste vara på jobbet och ändå hinna i tid. Att slippa anpassa sig till tidtabeller och färdmedel är guld värt!

Inför morgondagen måste jag besöka SL.se och ta reda på när, var och hur jag ska ta mig till kursstället och såhär i vintertider kan jag inte låta bli att undra hur och om jag kommer ta mig fram till kursen. Jag är i och för sig en människa som alltid är ute i extremt god tid så tidsmässigt kommer det inte vara några problem, även om SL så skulle ställa in det planerade pendeltåget och tvinga mig att ta nästa. MEN om SL får problem med snön, så allvarligt att dom ställer in tågen, då är jag fast här hemma. Fast så illa hoppas jag inte det ska bli och kursen pågår ju bara till och med fredag och sen bär det av till Karlstad!

Ikväll tänker jag ha en myskväll då jag pysslar om mig själv. Funderar på att börja med ta en varm dusch och peela kroppen med min limegröna peelingvante följt av en insmörjning med mitt bodybutter. Sen får det bli soffmys med massa levande ljus och en kopp té. Kanske till och med en knäckebröds macka med ägg. TV-tablån erbjuder inte så himla mycket ikväll, men jag skulle vilja hålla mig vaken till Magnus Betnérs föreställning "Livets ord" som Kanal 5 sänder 22:00. Vi får väl se om jag håller mig vaken tills dess :)