Morgonstund har guld i mun.

Söndag och vi borde nog iallafall vara lite trötta idag. Gårdagen var trevlig, mycket trevlig!

Först Farsta Centrum, sen fika hos mamma och pappa (m&p) och sedan in till stan på kommunalt sätt för att möta upp Robban på Vapiano där det vankades god italiensk mat. Klockan sju var jag och Mr Right på plats på Vapiano och gick in för att fixa ett bord. Fick då beskedet att det var 30-40 minuters väntetid så vi ställde oss i baren där Mr Right beställde in ett varsitt glas rött. Kort därefter kom Robban och tiden flöt på rätt snabbt och vips så var vårat bord redo.

Vapiano är helt klart det hetaste innestället och the place to be om man vill äta god italiensk "snabbmat" till en överkomlig penning. Jag och Mr Right åt en varsin pasta "Scampi" bestående av jätteräkor, tomatsås, vitt vin och färska grönsaker och Robban åt en oxfilé och ruccola pasta. Efter maten gick Mr Right för att beställa en efterrätt till mig och kom tillbaka med en "Cream di fragola 55" som bestod av mascarponekräm med färska jordgubbar samt en varsin Whiskey till sig och Robban. Då efterrätten var uppäten och killarna fått i sig Whiskeyn bestämde vi oss för att det var dags att röra oss mot Sköndal och Sara och Andreas fest.

Efter att ha tagit tunnelbanan till Hökarängen och där stått ett tag och väntat på bussen så var vi på plats hemma hos Sara och Andreas där stämningen var på topp. Mr Right skojade och minglade runt och framåt småtimmarna sattes Playstationen på och Singstar drogs igång. Det bjöds på en hel del "skönsång" och skratt innan vi vid kvarti två tiden bestämde oss för att ta en taxi hem. Vi släppte av Robban vid Hökarängens tunnelbana innan vi fortsatte hem där vi somnade rätt omgående.

Imorse vaknade jag i vanlig tid och kände mig inte särskilt trött trotts att det blev rätt sent igår. Efter frukosten satte jag och Mr Right av mot Södertälje för att se vart han ska jobba den kommande veckan och väl hemma hamnade jag framför datorn och lät flitighetens lampa lysa över mig då jag satte mig för att granska ams.se´s utbud. Snart tänkte jag starta en tvättmaskin och sedan ta med mig Mr Right ut på en promenad i solen.

Hur har din helg varit? Har du gjort något roligt?