Rygg bortskänkes!

 

 

Jag börjar tröttna. Ingenting tycks hjälpa och snart har jag verkligen provat allt! Jag har voltaren i både gel och tablettform, visserligen receptfria från Apoteket, men ändå. Gelen hjälper bäst av dom två, den liksom lägger sig väldigt lokalt där jag har ont och kapslar tillfälligt in smärtan.

Förutom smärtlindrande tabletter och gel har jag testat att vila från träningen i hopp om att den misstänkta inflammationen ska ge vika, men det gör ingen större skillnad mot de dagar då jag faktiskt besökt gymmet, trotts ryggont och kört ett spinningpass eller joggat på Attractbandet hemma. Att ligga raklång ner, eller i fosterställning på sidan, i sängen eller soffan är inte heller ett alternativ. Just de stilla sittandes eller liggandes lägena är allra allra värst. Då känns ryggen helt obotligt trött och ömmar. Inte heller massage fungerar.

Allra bästa stunderna hittills har varit då jag fått lagom mycket rörelse kombinerat med vila så det tänkte jag försöka satsa på den här veckan samtidigt som jag undrar om någon av er har tips om rörelser eller botemedel mot inflammerad rygg eller bara ryggont i största allmänhet?


Bilden ovan är lånad från Google.se