En tjej med... klös!


En av alla nagel kreationer jag haft...

Mina långa naglar är ett minne blott. I måndags(?) bestämde jag mig för att fila ner dom. REJÄLT!

Allt började egentligen med att nagelteknologen som jag gick hos fick för sig att ta ett "uppehåll" från allt vad naglar är och att jag då bestämde mig för att ge hennes tillfälliga (under uppehållet) efterträdare en chans. Det skulle jag ALDRIG ha gjort. Resultatet blev en total skandal. Inte nog med att min ordinarie nagelteknologs efterträdare var hårdhänt, hade noll koll på hygienen och gjorde sneda, "knöggliga naglar", hon lyckades dessutom fila mig i fingret så illa att det började blöda och hon inte fick stopp på det förän nästan tio minuter senare.

Där och då bestämde jag mig att inte göra nya naglar så länge som ordinarie nagelteknolog tänkte ha en pause. Visst skulle jag kunna söka upp någon annan nagelteknolog, men där jag bor är detta en begränsad skara, och hemskt att säga, men jag har nästintill kört laget runt. Jag gör visserligen naglar själv, fast i ett annat material än vad jag haft på sistone, men nu tänkte jag att jag lika bra kunde låta mina naglar vila från materialet ett tag då jag haft material på naglarna konstant de senaste... åren?

Trotts att mina före detta långa vackra naglar numera är korta stumpar och att jag även tycker att mina fingrar som innan uppfattades som lite längre och framför allt slankare också känns kortare, eller rättare sagt, hela min hand känns mindre, så kunde jag inte låta bli att unna mig lite nagel fåfänga i måndags då jag och min syster besökte vårat lokala centrum.

Inne på parfymaffären inhandlade jag en liten flaska som påstås stärka naglarna. Priset? 149 kronor! Det tycker jag är mycket för ett lack som påstås (finns det bevis?) göra mina naglar starkare. Visst, H&M tar 29 kronor för sina egna nagellack och kanske upp emot 89-100 kronor för andra, välkända märken, men detta nagellack gör bara naglarna lite glansiga. Jag lovar att utvärdera nagellacket (eller vad jag nu ska kalla det) så fort mina naglar vuxit ut lite :)