Vädrets makter.

Det blåser fortfarande ganska mycket ute, även om vädret börjar ordna upp sig. Kanske överdriver jag då jag säger att det nästan kommit en halvmeter med snö men faktum är att blåsten haft sin inverkan och att det var mer än besvärligt då jag och syrran skulle gå till jobbet imorse. Vi motades ofrivilligt ut på vägbanan och fick samsas med bilarna om plats, men fram kom vi. Gåendes. Till skillnad från flera kollegor som brukar bil och de kommunala färdmedel som finns i Stockholm och tvingades stanna hemma idag.

Jag sitter just nu uppkrupen i soffan, insvept i min limegröna filt och undrar om det är någon idé att börja packa. Än har Mr Right och jag inte bestämt oss för om vi ska åka till Karlstad eller ej. Det som avgör hurvida vi åker eller ej är först och främst vädret men även hur vägarna är för även om vädret börjar se bättre ut här, så har vi ingen aning om hur bra eller dåligt det är då vi kommit en bit på vägen och att bli ståendes halvvägs är inte ett alternativ.

SMHI lovar solsken och stabilare väder framåt helgen, kanske är det det jag (om jag anstränger mig) kan ana utanför fönstret bland molnen. Jag hoppas iallafall att det finns bättre väder i sikte och att vi kommer iväg, för nästa helg blir vi hemma i Stockholm och det vore skönt med en Karlstad-weekend.

Skriv en kommentar