Annorlunda helg.

Vilken helg detta kommer bli!

Igår efter jobbet åkte jag hem till m&p och fixade två koppar kaffe lagom till mamma kom hem. Sedan lekte jag och mamma händiga och fixade både det ena och det andra. Framåt fem tände jag grillen och vid kvarti sex satte jag mig i bilen för att hämta syrran som varit inne i stan. Kvällen fortsatte med grillmiddag med familjen, jordgubbar med vaniljglass och kaffe i solen på framsidan och avslutningsvis filmen "Sebbe" innan jag och syrran åkte hem.

Hemma blev jag efter en stund jättetrött och trodde att jag skulle somna på stört men kroppen ville annorlunda. Jag höll mig vaken (och han nästan avverka en hel Dr House säsong) till två då jag tillslut lyckades somna in. På dagens schema står ett tandläkarbesök och försenat födelsedagsfika hos syrran med halva släkten. Innan dess tänkte jag hinna med en fyrtio minuters promenad, en dusch, frukost och sen får vi se vad kvällen bjuder på.

Känns konstigt att inte ha Mr Right vid min sida men han flyttar ur det sista i sin lägenhet i Karlstad och passar på att ha en riktig grabbhelg. Längtar massor till nästa fredag då vi ses igen!

Skriv en kommentar