En dålig sista (arbets)dag innan semestern!

Otacksam sista arbetsdag innan semestern. Jag vaknade självmant tio över sju av att min mobiltelefon (och tillika väckarklocka) inte hade ringt. Insåg sekunderna senare att jag fått för mig att jag inte behövde någon väckning just denna dag och ställt in att alarmet skulle ringa alla dagar utom just idag.

Då jag lämnade sängen insåg jag att det regnade ute. Inget spöregn men ändå regn. Alltså ingen bra idé att ha på mig den knälånga sommarklänning som jag tänkt utan istället fick jag ta långklänningen. Eftersom det regnar och tempen visar knappa 17 grader ute så tar jag på min kvällen-innan-nytvättade-kofta som är lätt blöt i armarna. Usch och fy, men visst den värmer överallt utom just där.

Väl på jobbet inser jag då jag åkt med hissen nio våningar upp i huset att mitt passerkort ligger hemma, på hallbordet. Great! Ber kontorservice killarna skicka upp mig i huset med varuhissen och väl på plats i mitt föredetta rum börjar jag frysa. Startar värmeelementet och svär för mig själv "svensk sommar". Sätter mig som en luffare med båda händerna instoppade i min kofta och med händerna hängandes över värmeelementet som om det vore en öppenspis.

Intallar och inbillar mig att det är i alla fall lite mysigt och att jag bara har fyra och en halv timme kvar att arbeta innan det är semester och kanske ytterligare fyra timmar inna Mr Right är hos mig så vi kan fira in semestern. Hoppas att vädret spricker upp nu bara! Det ser så ut...

Skriv en kommentar