Rekond av Skruttis och bad i älven.

Märkligt det är bara torsdag och jag har varit ledig i exakt fyra dagar. Fyra semsterdagar är snart förbi och tjugosju(?) återstår. Trots detta kändes det som att klockan var max(!) sex imorse då mobilens alarm ringde halv nio. Det tog fruktansvärt mycket emot att släpa sig upp ur sängen och in i duschen men jag gjorde det för att jag var tvungen. Tio noll noll skulle Skruttis nämligen lämnas in på rekond och kemtvätt av sätena på Super bilvård.

Under tiden Skruttis fick sig en rejäl genomgång ut- och invändigt passade jag och Mr Right på att handla bland annat ett tvättnät så jag kan tvätta min bikini utan att den går sönder och ett nytt (till) badminton set. Nu har vi både ett badminton nät, fyra till badminton racket och fler bollar. Aldrig trodde jag att jag skulle tycka badminton var så kul och så jobbigt. Skratta ni nu, men då det är 26-27 grader utomhus och solen steker, ja då tar det på krafterna att spela :)

Vid fyra-tiden fick vi hämta Skruttis som såg bättre ut än ny! Vilket jobb rekondkillarna gjort! Väl hemma igen spelade vi lite badminton innan värmen blev för mycket. Då tog vi oss ett andra dopp i älven. Denna gång upplevde jag att vattnet var kallare, men stället vi badade på var bättre än första gången. Resten av kvällen har vi varvat badminton spelande med att grilla ryggbiff och just nu sitter jag för första gången sedan i fredags(?) framför datorn. Därav den dåliga uppdateringen i bloggen men jag lovar att bättra mig.

Mr Right har beslutat sig för att ta med sin dator utomlands så hittar vi några "hotspots" platser där man surfar gratis kan det hända att bloggen uppdateras under resans gång, men det är som sagt var inte förän på måndag och innan dess ska jag nog hinna uppdatera ett par gånger till :)

Skriv en kommentar