Grillafton.

Igår var som sagt var min första dag i huset men jag tillbringade inte kvällen själv. Vid kvarti fem hämtade jag upp Susanna och Robban i Centrum och efter ett kort besök i mataffären så styrde vi bilen hemåt men först bjöd jag (och Robban) Susanna på en guidad vad-man-bör-sett-i-T-visning. Hon fick se min lägenhet utanifrån, dom näst största husen, sjöarna och slutligen m&p´s hus där vi mötte Daniel.

Efter att ha startat ugnen och släpat fram grillen så tog kvällen fart. Vi fixade klyftpotatis som vi vitlökspenslade och hällde rosmarin över. Till detta grillade vi fläskytterfilé och gjorde en god sallad innehållandes bland annat avokado. Då alla var mätta och belåtna så lät vi magarna vila en stund innan jag och Susanna gick loss på m&p´s röda vinbärsbuskar. En hel skål röda vinbär senare var kaffekokandet igång och glassen framtagen. Vaniljglass med röda vinbär, finns det något godare?

Vid 22-tiden lämnade sällskapet mig och huset och jag insåg hur tomt och ensamt det är att bo ensam i ett hus. Saknade Mr Right något fruktansvärt men lyckades tillsist somna in. Nästa gång vi grillar MÅSTE Mr Right vara med! :) 

Skriv en kommentar