Hello träningsvärk!

Gårdagens träning var helt sjuk! Jag hade noll i motivation innan jag kom till gymmet. Jag var trött, orkeslös och kände allmän NEJ TACK känsla, trots det gick jag upp på löpbandet och körde 4,4 km intervallträning där jag gick 400 meter följt av att springa 400 meter och så höll jag på. När jag går tillåter jag mig aldrig att gå långsammare än 6,5 km/h och då jag springer försöker jag ligga runt 9,8-10 km/h vilket nog får anses rätt bra med tanke på mina korta ben (jag är bara 165 cm lång).

Efter intervallträningen fortsatte jag och syrran med nästan 25 minuter magträning och söndagens bodypump kändes både här och där. När vi 18:15 satte oss på en varsin spinningcykel så kände jag mig rejält uppvärmd och under andra uppvärmningslåten skedde det som aldrig tidigare skett, jag började må illa. Först mådde jag bara lite illa och lastade av lite motstånd på cykeln men sekunderna senare började jag må (ursäkta det ofräscha) kräk-illa och la av allt motstånd. Cyklade aningen långsammare samtidigt som jag tog två-tre klunkar vatten och djupandades. Efter ett tag försvann illamåendet och jag kunde lasta på mer motstånd igen. Skönt!

Igår var dessutom den dagen då jag ökade mest i motstånd hittills på spinningen så jag var mer än nöjd då jag imorse knappt höll på att kunna resa mig ur sängen för att benen värkte så mycket!

Hello träningsvärk nu kör vi!
:)

Skriv en kommentar