800 grader.

Vilka dagar jag haft och vad tiden har gått fort! I och för sig tycker jag alltid att tiden springer iväg med Mr Right vid min sida, men dessa fem och en halv dag har fullkomligt rusat iväg. Vi har grillat - massor. Både på engångsgrill och på proffsgrill. Vi har ätit två liter svenska jordgubbar för hutlösa 90 KRONOR(!) och vi har korsat Värmland. Jag har till och med lyckats få lite färg, inte mycket men i alla fall lite.

Igår fick vi för oss att vi skulle ta en sväng upp till Värmskog, inte för att besöka LM Eriksson gården utan för att äta dom berömda räksmörgåsarna som vi blev snyltade på förra året (caféet hade stängt då). Men då vi närmade oss caféet så var klockan så pass mycket att det började bli dags för lunch och då knäckte Mr Right förslaget att vi skulle fortsätta till Arvika och Olssons brygga. Sagt å gjort vi körde vidare till Olssons brygga där jag åt en utsökt gös. Då vi var mätta och belåtna frågade Mr Right om jag någon gång varit i Eda och det gigantiska köpcentrumet som finns där, vilket jag inte hade så vi fortsatte till Eda och köpcentrumet. Där fick vi tag på två Wilson badminton racket och bollar (heter det badminton bollar?). Jag fick även tag på ett par jeans shorts för otroliga 79 kronor, en svart spets topp och ett par militärgröna trekvarts byxor.

På kvällen tog jag och Mr Right en promenad till den närliggande viken vid Klarälven där vi ett par kvällar tidigare grillat oxfilé. Denna gång grillade vi korv och övade på badminton karriären ;)

Idag har det varit helt otroligt hett, hela 30 grader och inte en regndroppe så långt ögat kunde se - en riktigt fin Nationaldag med andra ord :)

Skriv en kommentar