Från ett ställe till ett annat.

Ibland går allt långsamt. Det är en miljard steg som måste tas innan slutprodukten ska bli färdig och tillgänglig för beskådning och ibland går allt snabbt att man inte ens hinner säga... makaronipudding?

Den här veckan har allt gått i en rasande fart. I tisdags var jag på anställningsintervju och redan igår fick jag beskedet att jobbet var mitt om jag ville ha det - om jag ville? KLART jag ville! Jag nästan hoppade och studsade av lycka då jag fick beskedet. Tänk att lilla jag lyckades peta bort nästan 100 personer för att få jobbet. Det är jag ganska stolt över, även om jag i vanlig ordning har bland annat syrran och min nuvarande kollega L att tacka för mycket! Utan deras förslag och påtryckning hade jag nog inte sökt tjänsten - eller för den delen fått den.

Idag skrev jag min uppsägning. Kändes lite tråkigt och tungt då jag kommer sakna kollegorna, fast då jag blir kvar i samma hus, bara fem våningar ner, så kommer jag säkert stöta på dom då och då. Så vad får jag då fem våningar ner? Lite sämre utsikt (antar jag?) men mer Anna-anpassade arbetsuppgifter. Dom arbetsuppgifter jag har idag älskar jag men jag känner att jag skulle kunna göra mer och det ska jag nu få göra, i augusti, då jag utvilad kommer tillbaka till det nya jobbet och får visa vad jag verkligen går för! :)

17 juli är officiellt min första arbetsdag på våning fem men eftersom jag har semester då så börjar jag där den 15 augusti! :)

Skriv en kommentar