Glädjande besked & min första Värmlandsfest!

I fredags fick även Mr Right ett på sätt och vis glädjande besked, han flyttar till Stockholm och mig till hösten. Orsaken till detta är att han ca en vecka innan fick en förfrågan av en platschef i Stockholm om han inte kunde tänka sig att komma och testa på storstadspulsen. Mr Right tackade efter lite betänkande (det mesta av betänkandet har skett sedan vi började pendla Stockholm - Karlstad - Karlstad - Stockholm) ja till erbjudandet och då började förhandlingen som i fredags blev färdig och väldigt lyckad!

Om allt går som det ska så blir Mr Right´s första arbetsvecka i Stockholm, som fastanställd, vecka 35. Innan dess ska vi både hinna ha semester och hinna packa och tömma Mr Right´s nuvarande lägenhet. Jag är både jätteglad över att Mr Right och jag äntligen(!) ska bli sambos på riktigt och inte bara under dom korta stunder då han varit här och jobbat. Samtidigt förstår jag att Mr Right´s familj är ledsna över att han flyttar från Karlstad och vackra Värmland men som jag sa, det är inte säkert att vi kommer bo i Stockholm resten av våra liv - jag skulle mer än gärna bo i Karlstad om några år om rätt jobb dyker upp för oss båda två, men tills den dagen kommer tänker jag njuta av varje stund som jag och Mr Right får tillsammans! 

Efter det glädjande beskedet att vi båda två får nya jobb efter sommaren och på sätt och vis får en "nystart" tillsammans, så tänkte vi fira det under fredagkvällen med en god middag ute på stan. Tyvärr ville fredagen annat och pga spöregn, några borelia-liknande utslag och ett snabbt besök på det närliggande sjukhuset där det konstaterades att det inte var borelia, så orkade vi inte med några utsvävningar. Istället åkte vi och köpte med oss take-away thaimat och hyrde två filmer innan vi kröp upp i soffan och njöt av att få sitta inomhus och höra regnet falla utanför.

Igår, lördag, gjorde Mr Right och jag stan i jakt på bland annat lite födelsedagspresenter och då vi var nöjda och belåtna med våra "fynd" så fortsatte vi hem till Mr Right´s föräldrar där vi tillsammans med Mr Right´s bror grillade. Efter middagen frågade Mr Right´s bror om jag inte ville ha en åktur i hans speciella bil, DeLorean (en sådan bil som är med i "Tillbaka till framtiden" filmerna), vilket jag gärna ville så vi tog en sväng runt stan. Då vi var tillbaka började det bli dags för mig och Mr Right att styra Saaben hemåt för att göra oss i ordning inför kvällens garagefest hos en av Mr Right´s kollegor.

Vid sju-tiden var vi på plats hemma hos Mr Right´s kollega där festen var i full gång och stämningen var på topp! Festen bestod mestadels av Mr Right´s kollegor och deras respektive. Det bjöds på kubbspel, en minimal regnskur, en del myggor och massa snack. Då vi vaknade imorse så tog vi en lång frukost och såg på den andra av dom två hyrfilmerna vi hyrde i fredags och sedan började jag resan hem till Stockholm.

Skriv en kommentar