Gripsholms slott - magiskt vackert!

Med en "Stockholm turistande" fästman får man se både det ena och det andra. Lördagen - midsommardagen, var det mesta i affärsväg stängt men Mr Right visste precis vad han ville göra. Efter att ha besökt ICA Maxi och inhandlat både frukost och saker till kvällens kommande thaimiddag så styrde vi Skruttis (bilen) mot Gripsholms slott. Från mig är det bara 5,4 mil dit men det kändes som att vi kommit till en helt annan tidsera. Slottet stod mäktigt för sig själv vid vattnet och från ena bryggan såg vi "stan" med båthamnen och ett ånglok som drog på tre-fyra vagnar.

Väl hemma från Gripsholms slott så började vi förbereda kvällens thaimiddag. Middagen bestod av gigantiska tigerräkor, bambuskott, färska chaminjoner, paprika, habanero, citrongräs, limeblad, jasminris och en röd curry-grytbas som vi blandade ut med en burk cocosmjölk. Trots att vi bara hade i en halv habanero så var det tokstarkt!

Först tog jag en tugga och tyckte inte att det var särskilt starkt men för varje tugga jag tog så blev det mer och mer svårt att äta maten och då jag ätit mer än halva min portion så påtalade Mr Right för mig att mina läppar blivit rejält svullna och nu börjat byta färg till blå - Haha då är maten S T A R K ! ! ! :)

Kvällen rundades av med att vi tog en promenad ner till en av dom två närliggandes sjöarna och satte oss på en parkbänk. Där satt vi och njöt av solen i cirka en timme innan det började bli dags för oss att gå hem för att se filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret igen!" .

Skriv en kommentar