Lugnet efter stormen.

I onsdags kom jag hit, hit till Karlstad och det var precis som luften gick ur mig. Totalt.

Efter två stormiga veckor mer än vanligt att göra på jobbet så kom äntligen lugnet, ledigheten och vilan.  I onsdags satte vi oss på en brygga vid älven och tittade på vattnet som passerade. Framåt kvällen packade vi ihop en picknickväska som Mr Right fått av sitt jobb och begav oss av till en vik längs älven. Där grillade Mr Right två oxfilébitar på en engångsgrill och vi njöt av vädret fram tills solen var påväg ner och det började bli svalare.

Igår påbörjade vi operation byta bromsskivor och belägg på Skruttis (Saaben). Det gick sådär. Först åkte vi till Biltema och konstaterade att bromsskivorna vi behövde var slut så vi tog en sväng hem till svärföräldrarna där det bjöds på kaffe. Efter kaffet var det som att vi fick ny energi för vi gick in på Biltema´s hemsida, fast beslutna att hitta ett par bromsskivor som passade. Biltema har en funktion som innebär att man kan söka på bilens regnummer för att vara säker på att man får "rätt" saker. Detta gjorde vi och då stod det helt plötsligt att vi kunde ha en annan sort skivor så tillbaka till Biltema och mycket riktigt fanns skivorna på hyllan. Då vi betalat och kommit hem så påbörjade meckandet och det var allt annat än lätt men efter en hel del trixande fick Mr Right av det gamla belägget och skivan men det som vi redan befarat blev bekräftat, Biltema´s uppgifter var fel. INGENTING av det vi köpt passade så för tredje gången på en dag åkte vi tillbaka till Biltema och lämnade tillbaka alltihopa.

Idag jobbar Mr Right till klockan 12, så jag som nyss vaknat tänkte äta frukost snart och sedan ta en promenad via stan till Mr Right´s jobb. I onsdag konstaterade jag att mitt klockbatteri tagit slut efter tre år, så det tänkte jag byta på vägen och sen ska vi göra ett sista försök att hitta rätt skivor och belägg, fast inte på Biltema ;)

Ikväll blir det förmodligen att vi sätter oss på en uteservering och njuter av det vackra vädret. Jag återkommer med en rapport över hur det gått med Skruttis.

Skriv en kommentar