När lägenhetssökandet stigit en åt huvudet!

Sedan det blev klart att Mr Right ska flytta till mig och Stockholm efter sommaren så har jag börjat se mig om efter en hyreslägenhets 2:a till oss och jag är kräsen! Jag vill allra helst bo kvar i samma område som jag bor i nu, men skulle även kunna tänka mig att flytta lite närmare det lokala centrumet. Då området jag bor i tillhör ett av dom mest eftertraktade så kommer det inte in lägenheter där särskilt ofta (läs; typ aldrig) så det gäller att haffa en när det väl gör det.

Med haffa menas att du ska ha en väldig tur. Antingen ska du varit skriven i kommunen (dvs bott i kommunen) längre än dina konkurrenter eller också ska du hinna klicka på "Bo-direkt" lägenheterna före alla andra. Det är nästan dom två alternativen som fungerar. I mitt fall hoppas jag på både ock och det har blivit lite av en rutin att gå in 4-5 gånger om dagen för att se så att ingen ny lägenhet har kommit upp. Oftast har det inte det men ibland dyker det upp en 1:a på typ 20 kvm eller som imorse, en 4:a med 8300 kr i hyra. Visst, som syrran säger, jag och Mr Right skulle mycket väl kunna flytta in i en nästintill nybyggd 4:a, för hyran är inget problem, men läget var totalt fel. Balkong i norrläge är inget läge för oss och som sagt var, helst en 2:a.

Eftersom jag fått en nojig rutin att kontrollera om det kommit upp någon ny lägenhet så ofta så har jag börjat tänka i tankarna kring vad som kommer hända då jag om några veckor går på semester. Tänk om det är just då, då jag inte har tillgång till varken dator eller internet, som drömlägenheten dyker upp. Hoppas inte.

1 kommentarer

  1. maja
    2011-06-30 kl 21:32:41
    Man kan ju alltid ställa sig i byteskön oxå..

Skriv en kommentar