När matematiken inte går ihop.

Förr förra veckan kunde jag varken träna på tisdagen eller torsdagen pga jobbet och förra veckan var det samma sak. Sen fick vi "långledigt" och även detta satte vissa käppar i mitt träningshjul. Att det lokala gymmet där jag, syrran och mamma tränar dessutom valde att lägga ner tisdags spinningen fram till hösten förra tisdagen innebar för min del att jag blev snyltad på tisdagens pass.

Hur som helst. Ikväll blir det åter bodypump och jag längtar med skräckblandad förtjusning! Undra hur mycket träningsvärk jag kommer ha imorgon, för att inte tala om i övermorgon och framför allt så undrar jag hur mycket i styrka jag tappat? För jag vet att musklerna försvinner fort om man inte använder dom...

Trots bristen på tränande så förundras jag över min viktvågs resultat i förhållande till det jag faktiskt kan se, framför mig i spegeln. Vågen säger plus minus noll. Kanske några gram åt det ena eller andra hållet, medans byxorna framför allt säger något helt annat. Jag köpte förr förra helgen då vi var i Charlottenberg (Eda) ett par militärgröna trekvartbyxor i storlek 38 som jag normalt har. Jag tyckte inte byxorna satt speciellt tight i midjan men inte heller jätte löst. Fyra dagar efter inköpet, då jag skulle ta på mig byxorna så var dom så stora i magen att jag hela arbetsdagen gick och drog upp dom.

Dagen efter satte jag i mitt vackra Diorskärp jag fått av min svärmor och då satt dom som rena drömmen! Från förr förra veckan tills igår så har jag dock gjort en annan upptäckt. Jag måste dra åt skärpet ett helt hål extra, annars trillar dom ner. Märkligt? JA! Glädjande? ÄNNU MERA JAAA! :)

Skriv en kommentar