Vad gör jag för fel?

Nyss hemkommen från gymmet ramlar jag nyduschad ner i soffan och grubblar på varför jag inte ser någon skillnad i hallspegeln. Min kropp utsätts för gym-träning tre dagar i veckan. Tisdagar är jag på gymmet från ca. 17:00 till 19:05. Först kör jag intervallträning på löpbandet. Går ett par hundra meter, springer ett par hundra meter och så håller jag på. I tisdags höll jag på så i hela 45 minuter vilket resulterade i en rätt bra sträcka trots + 28 grader utomhus. Idag blev det bara 60 minuter på gymmet men minst lika svettigt och intensivt då bodypump stod på schemat. På söndag är det samma sak, 60 minuters bodypump.

Mellan dessa träningspass går jag till och från jobbet VARJE DAG, jag lever uteslutande på GI-sallad till lunch då jag jobbar och får inte i mig särskilt mycket onyttigheter förutom på helgerna då något vinglas ibland kan slinka ner. Trots allt detta ser jag ingen som helst skillnad och börjar nu undra allt mer... Vad gör jag för fel?

Är min egen uppfattning om mitt utseende skev? Visar spegeln fel? Eller vad beror det på?

Att vågen både går upp och ner beror säkert på att muskler väger och muskler kan jag stolt säga att jag börjar få! Och jag vet att jag förbränner mer genom att gå i rask takt än att jogga/springa. Och GI-mat och LCHF funkar tydligen inte på mig.

Någon som har tips hur jag ska göra för att forma om mina former? Hur jag stöper mig i en ny, lite snyggare, form?

Bild lånad från Google.se

4 kommentarer

  1. Martin
    2011-06-30 kl 21:48:50
    Ah de är inte lätt de där asså. Jag har styrketränat till o från i 2 år och tycker de inte hänt mycket :) men de gäller o ha tålamod. Alla är ju lite olika oxå, de är inte alltid svart på vitt vilka metoder som funkar.

4 kommentarer

  1. Heidi
    2011-07-03 kl 13:01:56
    Jag tror det e spegeln som det e fel på ;)

4 kommentarer

  1. lill-mari
    2011-07-03 kl 22:21:41
    Hej sötnos..för att få i gång förbränningen så måste man äta mellan mål,det har min tränare lärt mig..gärna keso mini eller kessella,med frukt eller bär..proteiner,men gi är den bästa matsedeln säger hon,ät gärna lite potatisar ochså..jag gör mycket rotsaker i ugn,har vanlig sallad till,jag lägger upp min portion efter knyt näven,altså en knytnäve protein,en knytnäve,kolhydrater,en knytnäve ugnssgrönsaker och resten grön sallad..jag gör smothies ochså mumms..

4 kommentarer

  1. Anna
    2011-07-04 kl 11:40:19
    Martin: Jag tränar 3 dagar i veckan och tycker som sagt var inte att jag ser någon skillnad. Vad för typ av träning utövar du?

    Heidi: Tyvärr är det nog inte fel på spegeln - men du som är så fin, har du några knep att dela med dig?

    Lill-Mari: Jag äter mestadels GI-mat men tyvärr består mellanmålen av frukt, ett äpple/banan/apelsin/päron. Frukt är vad jag förstått inte särskilt nyttigt ur ett GI-perspektiv. Kram

Skriv en kommentar