Vad hände med budskapet Peace & Love?

Hörde på TV4 nyheterna imorse att första kvällen och natten på Peace & Love festivalen i Borlänge (som började igår) varit allt annat än freds- och kärleksfull. Tydligen hade två våldtäkter genombordats, ett våldtäktsförsök genomförts, fyra fall av midshandel och ett fyrtiotal stölder. Är det Peace & Love?!

Jag har själv aldrig varit på en festival, (så vem är jag att dömma?) men om jag skulle besöka en så har jag redan bilden av hur festival-livet "är", klar för mig. Det är en konstant fylla, inga som helst duschmöjligheter vilket gör att man luktar sådär lagom ofräscht dom två sista dagarna innan man tillslut får åka hem, det säljs bara skräpmat, så gott som alla tält blir nertrampade, vandaliserade eller får oväntat besök av obehöriga. Det är misshandel, våldtäkter och stölder men om man ska se till det positiva så får man aldrig se så många band och soloartiser uppträda LIVE som under en festival och med rätt umgänge kan man ha hur kul som helst!

Trots detta känns det som att jag och Mr Right gjort helt rätt beslut som väljer Skagen och Lübeck i sommar! :)

Bild lånad från Peace & Love

3 kommentarer

  1. Mr P
    2011-06-30 kl 01:30:49
    Haha, festival livet kan både som du beskriver i texten sova i tält med inga duschar osv.. men så finns det ju faktiskt dom som tar till ex med husvagn eller väljer att sova på den delen av campingen som kallas "lugn del" typ.. =) Sen ska jag säga det att dusch o det finns alltid att tillgå =)

3 kommentarer

  1. Anna
    2011-06-30 kl 10:12:33
    Mr P: Du har så rätt! Tänkte inte på alla dom som säkert bor i husvagn, men vad jag förstod av P&L´s hemsida så tar dom ca 600 kr extra om du vill ha tillgång till dusch, matlagningsmöjligheter och eluttag för tex. mobilladdaren.

3 kommentarer

  1. emkay
    2011-07-03 kl 20:10:22
    Klart det finns dusch =) Badhuset ligger precis bredvid och det finns duschar på området för en tia, 50 000 biljetter sålda, givetvis finns det en hel del rötägg :)

Skriv en kommentar